Royal Crown Cola
Wat maakt RC Cola tot een premium frisdrank?
Royal Crown Cola, in de volksmond RC Cola genoemd, is een frisdrank die sinds 1905 de harten van de Amerikanen heeft veroverd. Het werd al snel een deel van de identiteit van het continent dankzij zijn unieke, originele recept, maar vooral zijn uitstekende kwaliteit. Vandaag heeft het een zekere reputatie verworven in de wereld van de frisdranken en wordt het vaak omschreven als een premium cola.
RC Cola heeft zich van andere frisdrankmerken onderscheiden door zijn innovatieve en kwaliteitsvolle formule. Hoewel het zeer rijk aan smaak is, bevat het weinig natrium, waardoor het zich onderscheidt van andere dranken in zijn soort.
Deze frisdrank is zo bruisend en verfrissend, dat elke slok u een aangenaam moment van pure ontspanning bezorgt.
Uw smaakpapillen worden verrast door een mix van kwaliteitsingrediënten. Tussen rietsuiker, Ethiopische kolanoot en natuurlijke aroma's wordt u overweldigd door een eersteklas ervaring.
Deze frisdrank uit Georgië zal u vanaf de eerste slok verfrissen! Wat het een must-have maakt is vooral de kwaliteit van de ingrediënten, de intensiteit van de smaken en de geschiedenis, die een illustratie is van het land van alle mogelijkheden, de VS. Dit blik van 355 ml is het beeld van de Amerikaanse ondernemingsgeest, onderdeel van hun identiteit.
De oorsprong van RC Cola, een geschiedenis van rivaliteit
Royal Crown Cola was eerst eigendom van de Royal Crown Company sinds de uitvinding ervan in 1905 in Columbus, Georgia. In die tijd heette het gewoon RC Cola, wat de oorspronkelijke naam was. Sinds 2018 wordt het echter geproduceerd en gedistribueerd door Keurig Dr Pepper, die het omgedoopt heeft tot Royal Crown Cola (Classic).
Er moet worden opgemerkt dat wat achter het ontstaan van deze frisdrank schuilgaat niets anders is dan een verhaal van rivaliteit tussen een distributeur en zijn leverancier. RC Cola werd namelijk uitgevonden door Claud A. Hatcher, die destijds zijn eigen winkel had, om zijn leverancier, Columbus Roberts, uit te dagen.
Het verhaal gaat terug tot 1901, toen The Cole-Hampton-Hatcher Grocery Store in Columbus werd geopend. Twee jaar later, in 1903, werd het een familiebedrijf en kreeg het de naam The Hatcher Grocery Store met Claud A. Hatcher als manager. Hatcher werd bedrijfsleider.
In diezelfde periode werden frisdranken steeds populairder en trokken ze de aandacht van alle winkeleigenaars die maar één ding wilden: hun winst maximaliseren.
Op basis van deze nieuwe rage besloot Claud A. Hatcger om een grote hoeveelheid Coca-Cola siroop te kopen van een plaatselijk bedrijf, Columbus Roberts. Door zo'n grote hoeveelheid te bestellen hoopte de manager van The Hatcher Grocery Store op een korting op de prijs, maar dit werd door het plaatselijke bedrijf geweigerd, waardoor een conflict tussen de twee ontstond.
Deze onaangenaamheden leidden tot de oprichting van RC Cola omdat, in weerwil van Columbus Roberts, Claud A. Hatcher hem vertelde dat hij deze 'strijd' zou winnen door nooit meer Coca-Cola siroop te kopen, omdat die veel te duur was. Hij was vastbesloten zijn eigen frisdrank te ontwikkelen. Dus bracht hij zijn dagen door in de kelder van zijn winkel om te werken aan een originele kwaliteitsformule voor een ginger ale die hij uiteindelijk in zijn eigen zaak zou kunnen verkopen.
Hij wist niet wat er zou volgen, de drank werd snel populair en werd over heel Amerika gedistribueerd. En in 1954 werd Royal Crown het eerste bedrijf dat frisdrank in blikjes verkocht. Het heeft vandaag de dag zelfs een reputatie als premium frisdrank. Dit verhaal illustreert de grote geest van Amerikaans individualisme en ondernemerschap.
Wij ruimen onze rommel op.
Het bezorgen van e-commercebestellingen laat een CO₂-voetafdruk achter. Daarom steunen we geverifieerde bedrijven die CO₂ uit de lucht halen.
De CO₂-voetafdruk van elke bezorging wordt berekend op basis van gewicht, verzendmethode en afgelegde afstand. Wij neutraliseren deze uitstoot door geverifieerde koolstofverwijderingscredits te kopen van baanbrekende projecten.
Met jouw aankoop sluit je je aan bij een community van proactieve merchants die zich vol inzetten voor een duurzame toekomst. Samen hebben we uitstoot verwijderd voor meer dan 44 miljoen bezorgingen en meer dan 30 duizend ton koolstof uit de lucht gehaald.
We werken samen met een netwerk van baanbrekende koolstofverwijderingsbedrijven die zijn gescreend door het handelsplatform Shopify.